Napsali o nás: "Rychlý výběr, rychlý nákup, rychlé vyřízení, rychlý dovoz. Velké balení je ekologické, zvláště papírové krabice. Prášky i gely jemně voní, nepotřebuji aviváž, prádlo je měkké. Syn se sklonem k atopickému ekzému je bez problémů. Peru s Jelenem pro celou rodinu včetně 14měsíčního dítěte. Na různé skvrny (tráva, mastnota, krev...) oceňuji gel na ruční praní, zatím jsem skvrny vždy odstranila."

O Jelenovi

Mýdlo s jelenem ve skoku je tu více než 150 let. Svou slávu si získalo již za dob Rakousko-Uherska, kdy bylo neodmyslitelnou součástí hospodyněk všech zemí monarchie, i mimo ni. Výroby se chopil v první polovině 19. století obyčejný sedlák, řezník a uzenář Georg Schicht z Liberce. O tom, kdy přesně se tak stalo, prameny mlčí. Na dobových reklamních materiálech se praví, že mýdlo je „od roku 1848 nepřekonáno”, jeho tak spojujeme se samotnými počátky firmy. Tedy s rokem, kdy Georg získal živnostenské oprávnění na výrobu mýdla.

staryjelenPrvní mydlárnu zřídil Schicht ve sklepě svého domu. Prvními zaměstnanci byli členové rodiny. Ve své době nebyli ani zdaleka jediní, kdo se tomuto řemeslu věnoval. Schicht se však řídil se geniální obchodní strategii „Nakupuj levně suroviny, prodávej levně dobré zboží!“ Schichtovi se zadařilo. Původně bezejmenného mýdla se prodávalo víc a víc. Postupně si postavil nový barák a posléze i továrnu.

Není jisté, kdy přesně se jelen na mýdle objevil. První zaručené zmínky nacházíme až od roku 1891, kdyby byla pro značku zřízena ochranná známka. Proč se symbolem čistoty stal právě jelen je také otázkou. Dnes se můžeme pouze domnívat, že inspirací byly okolní husté lesy a tehdy tolik oblíbené lovy.

V pozdějších letech přenechal Georg podnik svým synům. Nejschopnějším z nich byl Johann, který stál za vzestupem celého podniku a ve své době patřil vedle Bati nebo Škody k nejznámějším průmyslníkům. A podnik se dále rychle rozvíjel. V roce úmrtí svého zakladatele roku 1907 měl již necelé dva tisíce zaměstnanců. O čtyři roky později uvedli v Ústí do provozu první ztužovnu tuku na evropském kontinentu a denně jim přicházelo na pěti tisíc objednávek od sto tisíců zákazníků. A české hospodyňky na jelena nezanevřely.

Tradiční kostka mýdla s jelenem ve skoku se stává po svém vzkříšení v roce 2006 opět oblíbeným ekologickým pomocníkem v českých domácnostech.